I mark the hours every one nor have I yet outrun the sun

2012-07-23 @ 08:35:21

Vill bara varna att et kan bli riktigt dålig med uppdatering framöver (värre än vanligt alltså). Är inne i en period just nu och känner mig allmänt nere. Ser inte fram emot nånting, massor med hemlängtan, saknar folket där hemma, har inte alls mycket kontakt med någon från Sverige känns det som - vilket gör det värre, mycket som händer här just nu, är stressad och det är för mycket just nu helt enkelt. Hände en liten olycka i fredags under dagen som inte gjorde det bättre. Orkar inte gå in på detaljer, inget allvarligt, men har gått och varit stressad utav det hela helgen och verkligen mått riktigt dåligt.

Jag är trött, trött på att vara så långt ifrån allting. Känns som att alla tar förgivet så satans mycket, bara för att det var jag som åkte. Och ja, det gjorde jag och jag ångrar det absolut inte.  Detta vart det bästa valet jag någonsin gjort. Har upplevt mer än jag någonsin trodde ja skulle få gjort, har träffat världens härigaste människor och jag känner mig som en helt annan person. Men ändå så saknar jag den där känslan att vara hemma och veta (i alla fall, trodde att man visste) vart man hade alla sina vänner.

Vet inte vad jag försöker få sagt, är helt enkelt på väldigt dåligt humör och jag behöver bara få ut en massa känslor. Vilket jag hatar.

 

I alla fall, vill bara kort berätta om min helg. Åkte till DC i fredagskväll och träffade Frida. Och jag säger bara hur jäkla sjukt det kändes att träffa någon från Uddevalla (föräldrar räknas inte). Hon har liksom precis vart där. Det kändes bara riktigt konstigt. Men så otroligt kul också. Hon mötte mig på Metron, hittade ett ställe där vi åt middag och gick sedan hem till henne. Blev att vi satt och tittade på Big Bang Theory, Harry Potter och drack vin. Flydde dock från tv:n när vi hittade en kackerlacka krypandes på golvet..
På lördag sov vi lääänge, okej jag gjorde. Tog frukost på Starbucks och gick sedan loss på Forever 21. Älskar den affären i DC. Tre och en halv vånning – Awesome!

Sen när jag skulle åka hem visade sig mig otroliga tur igen. Skulle ta en buss hem. Bara att det går inga bussar på helgerna. Med det säger dem inte på hemsidan. Så där sitter jag mitt i mellan DC och Lansdowne och har inte en jävla aning om vad jag ska göra. Slutade med att jag fick ta en taxi hem för 40 dollar. Yay.  Satt hemma och tittade på Friends resten av lördagskvällen. Och juste, tappade troligen min Los Angeleskeps någonstans på hemvägen.

Idag (/igår, söndag i alla fall) träffade jag MadeleineStarbucks (Wow ingen är förvånad). Och äntligen blev det av att vi såg Magic Mike, hamnade av någon anledning på VIPvisningen. Men i alla fall, filmen vart inte särskilt bra. Men herrejävlar, det finns vackra pojkar här i världen. Och de vart i princip nakna. Kan nästan garantera att straighta killar skulle bli.. inte lika straighta efter den filmen.  Så kvinnor och män, se den!

Och nu ska jag avsluta detta väldigt långa och blandade inlägg. God natt.
 



Time Turner-halsband köp i DC.
Och en Deathly Hallows-nyckelring som jag gjorde till ett halsband.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0