Even at my worst, I'm best with you.

2012-07-19 @ 04:58:54

Först vill jag bara skriva jättegrattis till älskade Jennifer som idag fick en fin liten pojke! Stort grattis till er båda, önskar er så mycket lycka.

Sen vill jag klaga på amerikanare och deras bilkörning. Herrejävlar! De.Kan.Inte.Köra.Bil!! Morsan och Ari fick höra lite utav min frustration när de vart här. Sitter och svär, skriker och skäller på alla. På svenska som tur det, för det händer även när barnen är i bilen.. Men allvarligt. Körde precis till Target för att köpa lite cola (…..) och jag kör på en smal jävla väg, det är kolsvart, det kan komma upp rådjur och grejer på vägen – jag håller hastigheten, körde kanske lite över till och med. Och bilen bakom ligger en halvmeter bakom! Nej jag överdriver inte. Fan vad arg jag var. Och när jag  väl kommer fram till rödljuset och han ska svänga höger, kör han upp bredvid mig och glor asförbannat. Jag gav ingen trevlig blick tillbaka.. Åååh jag blir så arg.

Hur som helst. Har vart riktigt varma dagar. Över hundra grader (runt 40 alltså) och man kan fan inte göra något. Man sitter still, i skuggan och man svettas bort. Och barnen blir uttråkade för det finns inget att göra…. Tycker de kan fläkta mig, men det går de inte med på.

Har i alla fall bestämt mig att om några veckor, ska jag ta en helhelg, från fredag till söndag och åka till New York! Ska bli så satans skönt att komma bort lite igen. Kommer dock inte bli förrän om tre veckor troligen i så fall, är så galet mycket just nu. Men åh, har inte vart där sedan min första vecka i USA. Har inte heller bestämt om jag ska åka själv eller om någon vill med mig. Även om ingen kan så ska jag åka, kommer behöva komma iväg efter dessa kommande stressiga veckor.

På tal om vädret, Frida en tjej från Uddevalla, flyttade precis till DC som au pair! Helt sjukt faktiskt. Ska försöka träffa henne snart, men är riktigt upptagen det närmsta som sagt. Vilket suger. Men riktgt kul ändå att det är fler som gör detta. Även om det är riktigt tufft ibland så är det absolut inget jag ångar. Men upplever så sjukt mycket och växer ännu mer. Så ni få som läser mn blogg då, sitter du hemma på dagarna och inte vet vad du vill göra med livet? Ta och flytta hit, bättre att uppleva saker på andra sidan jorden än att sitta hemma och tjata att man inte vet vad man ska göra med livet.

Sen pratade jag även med Sara igår (Ååh min fina, fina, älskade, underbara, SAKNADE Sara!). Och jag ska övertala henne som fasen, att hon ska komma och hälsa på mig snart. Dock börjar hon plugga snart och kan bli lite svårt då. Men hon får helt enkelt komma innan det (Vilket betyder att det skulle bli mer snart!!!)



Bästaste vännen. ♥


Kommentarer
Postat av: Anonym

Åååh, hoppas innerligt att jag kan åka!!! Saknar dig så mycket! Älskar dig och hoppas du har det bra i värmen <3

2012-07-20 @ 00:24:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0