NYC & Madeleine.

2012-08-30 @ 01:53:00

Har haft alldeles för mycket för mig de senaste veckorna att jag inte ens orkat tänka tanken på att skriva ett inlägg. Och för att kort sammanfatta (Ska försöka i alla fall) :

Tror jag måste nämnt i något tidigare inlägg att jag åkte till New York för ett liten semester för mig själv, runt den 10:onde. Hela helgen vart hur bra som helst, om jag orkar sa jag skriva lite om den i något senare inlägg. Det jag vill nämna är att på söndagen, så går jag ut från hotellet och vinkar till mig en taxi. Han kommer ut, lyfter in min lilla resväska i bagaget och jag hoppar in i baksätet. Jag berättar för honom att jag vill till busstationen och säger gatnumren. På grund av mycket trafik och avspärrningar blir resan väldigt dyr och han för köra mycket omvägar - jag bestämmer mig för att hoppa ut ungefär där vi är, kan se på skyltar att det inte är långt till stationen. Jag ger honom en tia, hoppar ut, kollar ner i telefonen för att få fram gps:en (tänkte att han undertiden skulle komma ut ur taxin och öppna bagaget), jag vänder mig i alla fall om och inser att taxin inte är kvar. Alltså taxichauffören har kört iväg med min resväska.

Detta var något av det värsta jag varit med om. Jag står mitt i NYC (tack och lov med min handväska, med mobil och plånbok) men utan min resväska. Som innehöll ”gamla” kläder samt alla nya, skor, locktång och plattång, biblioteksbok, två mobilladdare och mycket mer. Något jag inte kom på förrän jag kom hem var att i resväskan fanns även mitt pass och de papper jag behöver för att få vara i landet.

Det jag fick göra i alla fall var att stanna första taxin jag såg och fråga vad man skulle göra i en sådanhär situation. Han gav mig ett nummer som jag ringde och där gjorde jag en rapport på det hela med beskrivning på hur resväskan såg ut, i fall chauffören hittade den och lämnade in den. Men med tanke på att jag inte visste hans namn eller taxinummer fanns det inte mycket mer jag kunde göra.

De följande två veckorna ringde jag två-tre olika ”upphittar ställen”-nummer för att fråga om de hade information om en resväska med min beskrivning.  Det har gått cirka två och en halv vecka och jag vet fortfarande ingenting.

Så nu gäller det bara att fixa tid hos svenska ambassaden för att fixa nytt pass och det där. Och juste, nämnde jag att min försäkring troligen inte täcker en ”borttappad” resväska… Den.Är.Inte.Borttappad!

-

Sen till den andra tråkiga händelsen som nu har hänt ”mig” är att min älskade vän Madeleine har åkt iväg. Hennes värdföräldrar bestämde sig för att gå in i re-match, tänker inte berätta för mycket om saken, men hon har inte gjort något fel . Tycker dock att det är fel det som har hänt. Hur som helst, finns inte mycket vi kan göra åt saken. Hon sov hos mig inatt och idag släppte jag av henne på tågstationen, då hon tog tåget till sin pojkvän som nyss flyttade. Har hon inte fått en ny familj inom två veckor tvingas hon åkte tillbaka hem till Sverige. Och får hon en ny familj kan hon behöva flytta flera timmar här ifrån. Hur som helst hoppas jag att hon får en ny och underbar familj. Kommer bli jobbigt att inte kunna se henne varje dag längre, men önskar all lycka. Älskar dig min vän.  ♥

Med det säger jag hejdå, där är i alla fall förklaring varför jag vart frånvarande. Förhoppnngsvis kommer jag tillbaka senare idag,imorgon eller i alla fall snart. Vill inte lova något just nu. Hejdå.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0